Select Page

 

 

 POROČILA EKO DAN 2014

 

 PRVOŠOLCI

V okviru eko dneva šole smo prvošolci izdelovali ptice in rožice.

Iz filca smo šivali ptice, iz krep papirja pa oblikovali rožice, pri čemer sta nam svetovali ga. Gelca in ga. Mira.

Ob pomoči staršev in babic smo aktivno in ustvarjalno sodelovali. Spremljevalci so se tudi vživeli v delo in pokazali veliko ročnih spretnosti in domišljijskega oblikovanja. Glasba v razredu je omogočila prijetno delovno vzdušje, kar se je odražalo v prelepih izdelkih, na katere smo bili zelo ponosni. Izdelke smo razstavili na drevesa v avli, rožice pa v razredu.

Mirjana Gros

 

DRUGOŠOLCI

 Medse smo povabili babice, dedke, mamice in očke, pa tudi bratci in sestrice so se nam pridružili. Medgeneracijsko smo prepletali nitke tega dne in se urili v šivanju in izdelovanju rožic iz krep papirja.

Iz filca smo izrezali model ptičkov, jih zašili ter napolnili z vato. Dodali smo jim zanko, da smo lahko ptičke obesili na drevesa v avli naše šole.

Povabili smo v naše delavnice tudi gospe, ki so nam pokazale izdelavo rožic iz krep papirja.

Ob delu smo uživali, se družili z našimi najdražjimi in si izmenjali izkušnje.

Nekaj naših otrok je sodelovalo z dedki v športnih igrah »Antonijadi« na igrišču naše šole.

 

Ob končanem delu smo se predstavili v kulturnem programu vsem obiskovalcem naše šole in jim pričarali ptičje dvorjenje. Zaplesali smo ptičji ples ter zapeli pesmice o pticah.

Preživeli smo zanimiv, ustvarjalen dan.

 

Mateja

 

TRETJEŠOLCI

V soboto, 11.4.2014, smo izvedli EKO dan s temo Obudimo stare običaje. Učenci in babice so se razdelili v dve skupini. Prva skupina je izdelovala cvetje iz krep papirja, druga pa je klekljala. Vsi udeleženci so bili zadovoljni z delom in prijetnim vzdušjem v učilnici.

V soboto, 11. 4.. 2014, smo izvedli eko dan s temo “cvetoče torbice”. V delavnici smo izdelovali modne torbice iz filca različnih velikosti. Uporabili smo ostanke filca različnih barv in se naučili novih vzorcev šivanja. Učenke so bile nad izdelki navdušene.

Nada Fajfar

 

ČETRTOŠOLCI

Učenci 4. razredov smo izdelovali zmaje. Bilo je zelo zanimivo in zabavno. Pomagali so nam učenci osmih razredov. Pri svojem delu smo uporabljali odpadni material. Ko so bili zmaji iz vrečk narejeni, smo jih zunaj šole spustili v zrak. Bili smo zelo ponosni, ker so se vsi zmaji dvignili v nebo.

Suzana Romih Šalamon

 

PETOŠOLCI

Skupina petošolcev se je v soboto ob pomoči spretnih vezilj naučila prvih korakov vezenja. Pri delu so nas spodbujali starši in stari starši. Vezilje so bile nad našim delom navdušene, prav tako tudi obiskovalci razstave, kjer smo pokazali, kaj zmoremo z dobro voljo in vztrajnostjo.

Katja Pristušek

 

ŠESTOŠOLCI

Kip polža iz kosa lipovega lesa nam je uspelo izdelati s pomočjo kiparja Milana Matka in njegove motorne žage. S klesanjem bomo še nadaljevali pod vodstvom naše mentorice Jelke Repenšek, saj takega kipa ni mogoče izdelati v enem dopoldnevu.

Jelka Repenšek

Mentor Jure Repenšek je letos razvil idejo velikonočne dekoracije z zajčki in putkami, v katere lahko vstaviš pirhe. Z njim je ustvarjala skupina šestošolcev. Material: les in papir.

Jure Repenšek

Šestošolke so z mentoricama Nežo in Ines šivale torbice iz filca. Naučile so se osnovnih šivov, torbice pa so uporabne in lepe.

Neža

 

 

DELAVNICA: IZDELAVA BUTAR IN PLETENJE IZ VEJ

 

Naša delavnica je bila usmerjena v etnografske vsebine pokrajine. Z njo smo obudili stare veščine izdelovanja butaric za cvetno nedeljo in pletarstvo. Učenci so v delavnici pod nadzorom obeh mentorjev izdelali butarice in opletli steklenico soka. Oba izdelka so ob koncu delavnice dali na ogled na priložnostni razstavi ter jo po njej odnesli domov. Pri delu so se učenci izkazali z delavnostjo , hkrati pa si privzgajali pozitiven odnos do starih izročil ročnih spretnosti. Tako smo simbolično obudili veščine, da ne bi utonile v pozabo.
Glede na interes učencev, bi veljalo v prihodnje še kdaj organizirati podobno delavnico ali pa morda razmišljati o interesni dejavnosti s podobnimi vsebinami.
Delavnica je potekala pod vodstvom mentorjev in sicer gospoda Blaža Dolinška, ki je vodil delavnico pletarstva (zunanji sodelavec) in Franca Vodovnika, ki je vodil delavnico izdelave butaric ( mentor šole).

 

Franc Vodovnik

 

 DELAVNICA: SLAŠČIČARSKE MOJSTROVINE

 

V slaščičarsko skupino so bili vključeni učenci 7., 8. In 9. razreda. Obe skupini sta imeli skupaj 27 učencev.

V delavnici so učenci zamesili kvašeno testo in oblikovali ptičke.

Druga skupina učencev pa je zamesila testo za dražgoške medene kruhke. Pod izkušenim očesom gospe Darje Bizjak, ki je po poklicu slaščičarka, so se učenci urili v ornamentiki, kajti lep dražgoški medeni kruhek je bogato okrašen.

Kruhki so imeli oblike srca, kajti projekt je imel naslov Moje drevo zeleni in ptički se ženijo.

Pecivo smo spekli v gospodinjski učilnici.

Odnesli smo ga na razstavo. Kjer so ga lahko degustirali tudi obiskovalci razstave.

V delavnice so se lahko vključili tudi starši oz. stari starši.

Delavnici sta odlično uspeli ni vsi smo bili zadovoljni.

Alenka Felicijan

 

DELAVNICA: MOJE DRUŽINSKO DREVO

Skupina: petošolci, šestošolci

Sobotno dopoldne smo preživeli v naši knjižnici. Skupaj s starši, starimi starši smo se posedli okoli mize. S seboj smo prinesli podatke o naših družinskih članih. Prejšnje dni smo se doma kar malo namučili, ko smo s skupnimi močmi brskali po naših dokumentih oziroma možganih, da bi našli čim več podatkov o naših prednikih.

Pomagali so nam trije strokovnjaki. Le-ti so nam podali več možnosti, kako se naj lotimo izdelave družinskega drevesa. Lahko smo ga narisali in opremili s podatki, lahko smo ga napisali. Nekateri pa so se odločili in podatke vnesli kar v računalnik, ki jim je v obliki preglednice izpisal podatke.

Poprijeli smo za delo in naša drevesa so z veliko hitrostjo rastla. Prehitro je minil čas in že smo morali izbrati izdelke za razstavo. Naši mentorji so se odločili, da bomo razstavili kar vse, saj je bilo vsako drevo nekaj posebnega.

Dopoldan smo preživeli ustvarjalno, hkrati pa smo raziskovali naše korenine. Ob tem pa smo s ponosom opazovali, kdo so naši predniki in kam sega naš rod.

Martina Hribernik

 DELAVNICA: ŠIVANJE, KROJENJE IN PREOBLIKOVANJE

 

Skupina: štirinajst šesto- in sedmošolk.

 Prisotni so bili tudi nekateri njihovi starši. Zunanji gostji sta bili Petra Meh, modna kreatorka in Brigita Lipnikar, šivilja.

Najprej smo si ogledali film, v katerem se je predstavila devetošolka Anja Jaklin, navdušena modna ustvarjalka, ki se je že predstavila v finalu s svojo EKO obleko na natečaju revije Pil, in je tudi že uspešno opravila sprejemne izpite na Srednji šoli za oblikovanje v Ljubljani.

Nato je gospa Petra spregovorila o modi – kaj je, kdo jo narekuje, kako nastajajo kreacije, kako poteka šolanje, ali je lepo in izvirno nujno tudi drago … učenke so si z navdušenjem ogledale vso prineseno literaturo in se lotile risanja svoje modne skice obleke.

Tista, ki je prva končala, je pokazala skico šivilji; ta je narisala kroj za obleko. V štirinajstih dneh bo obleka sešita in podarjena učenki.

Medtem, ko so učenke risale modele, sta šivilja in kreatorka preoblikovali stara oblačila.

V drugem delu delavnice so učenke »reciklirale« svoje mikice in jim dajale nov, izviren videz.

V delavnici smo vsi izjemno uživali.

Alenka Meža – Hrovat   

 

 DELAVNICA: NARAVNA NEGA KOŽE

V skupini je sodelovalo 14 deklet 8. in 9. razreda. Pogovarjale smo se o negi mladostne kože in o tem kateri produkti so dobri za njo. Spoznale smo pravilen potek čiščenja kože in nanosa čistilne maske. Uporabljale smo naravne proizvode kot so: jabolka, jagode, jogurt, koruzna moka, zelišča, aloe vera.

Po čistilnem tretmaju smo se pogovorile in praktično preizkusile mladostniški make up, kako ga uporabljati in kako skrbeti za naša ličila. Na koncu sem na modelu pokazala kako pravilno nanesti ličila.

Anja Cojhter

 

DELAVNICA: VEJA NEKOLIKO DRUGAČE

 

12.4.2014 smo z šestošolci, sedmošolci in devetošolci izvedli delavnico Veja nekoliko drugače – izdelava stojala za pisarniški material iz zanimivega kosa veje. Razmišljali smo, kako bi lahko estetski izdelek naredili s čim manj stroški oz. iz odpadnega materiala, pri tem pa učencem omogočili čim več kreativnosti. Učenci, ki so želeli sodelovati v delavnici, so zbirali in prinašali v šolo različne, zanimivo oblikovane veje, korenine,… Ta delavnica je od učencev zahtevala ne le spretnost pri obdelavi lesa, ampak tudi kreativnost, vsaj je moral vsak iz unikatnega kosa lesa oz. veje poiskati možnosti, ki jih je sam kos pomirjal in izdelati popolnoma svoj, prav tako unikaten izdelek. Tudi tokrat so ustvarjali v teamu z očetom ali dedkom po navodilih mentorice.

 Po uvodni seznanitvi z delovno nalogo, načinom izvedbe in predvidenimi orodji si je vsak par poiskal svoj delovni prostor, delovna oblačila, si pripravil svoj predhodno prinešeni kos lesa in potrebno orodje. Po ogledu svojega kosa lesa, so si grobo skicirali izdelek – kje naj bi bile odprtine za pisala ali drug pisarniški material, telefon…. Nato so s škarjami, noži in strgali za les olupili skorjo. Pri predhodnem testnem poizkusu se je izkazalo, da je najhitreje in najlažje olupiti skorjo z debelejše veje stare vinske trte, ki je hkrati tudi zelo zanimivih oblik. Vinogradnik, ki je menjaval nasad in bi stare trte zavrgel, nam je prinesel nekaj zelo uporabnih kosov. Po lupljenju je sledilo ročno brušenje in gladenje površine. Po predhodni skici so si na kosu z alkoholnim flomastrom označili mesta, kjer so predvideli luknje in odprtine (za pisala, mobitel, za epruveto, ki naj bi služila kot vazica, za sponke,…) Pri izdelavi širše vodoravne odprtine so si pomagali z dleti, s katerimi so vdolbli luknjo, nato pa so jo obdelali in zgladili z brusnim papirjem. Odprtine za pisala in epruvete smo zvrtali z električnim vrtalnim strojem z večjim svedrom. Učencem so pri tem pomagali očetje in dedki. Če je kateri učenec želel, si je na svojo vejo pritrdil še kakšen kaveljček (nosilec za ključe…), leseno kroglico ipd. – seveda z ustreznimi vijaki. Po končanem delu smo izdelke najprej razstavili na delovni mizi v tehnični delavnici, si jih ogledali, jih ovrednotili, našli na njih dobre, pa tudi morda kakšno slabo rešitev, glede na možnosti, ki jih jer posamezen kos ponujal. Izdelki so se nato pridružili drugim, ta dan nastalim v različnih delavnicah, na skupnem razstavnem prostoru v avli šole. Po zaključku druženja pa so jih učenci odnesli domov.

 Vanja Božič
  

FOTOGRAFSKA DELAVNICA: DREVO SKOZI OBJEKTIV

Skupina trinajstih šesto in sedmošolcev se je seznanila z zgodovino fotografije in osnovnimi principi kompozicije, ki so si jih ogledali na primerih v strokovni literaturi.

Pridobljeno znanje so uporabili pri fotografiranju v naravi. Pozornost so usmerjali na detajle dreves, listov, skorje in poskušali ujeti živi trenutek narave. Sledil je ogled fotografij in analiza opravljenega dela.

Med zaključno prireditvijo so izbrane fotografije bogatile spomine preživetega dneva.

Jelka Velički

 

DELAVNICA: DREVO MOJ PRIJATELJ

Skupina: osmošolci, devetošolci

Dne 12. 4. 2014 smo na šoli v okviru projekta – Prepletajmo nitke izvedli tudi eko. dan. Na šoli so potekale raznovrstne delavnice, na katere so bili poleg učencev povabljeni tudi starši, babice, dedki in drugi.
V okviru teh delavnic je bila tudi delavnica – Drevo moj prijatelj, katero je vodil zunanji sodelavec g. Marko Slapnik in mentor Tomo Gorišek. V delavnici je sodelovalo osem učencev in učenk ter njihovi starši oz. sorodniki. Delavnica je potekala na prostem v okolici šole, cilj delavnice pa je bil kartirati in predstaviti vse drevesne vrste, ki uspevajo v okolici šole. Uspešno smo popisali in označili vse drevesne vrste in jih umestili na karto.
Uspešen dan smo zaključili s predstavitvijo izdelane karte ob skupnem zaključku projekta.

Tomo Gorišek

Delite s prijateljiShare on Facebook
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag(\'js\', new Date()); gtag(\'config\', \'UA-135656349-1\');