Select Page

klikMG 1320

 PREBERITE SI, KAKO SMO PREŽIVELI DANAŠNJE DOPOLDNE:

Prvošolci smo eko dan začeli z eko pesmico Košek za smeti, ki smo se jo naučili že med letom. Ob poslušanju eko zgodbe Ta cvetoči travnik in s pogovorom o ekologiji, smo dobili mnogo idej, kako postati eko frajerji. Kako skrbeti za naravo in kakšen odnos imeti do odpadnih, a še uporabnih stvari, so nam skozi tri zaigrane eko zgodbe, lepo prikazali otroci iz vrtca. Ker bi radi živeli v zelenem in cvetočem mestu ter poslušali brenčanje čebel, smo iz odpadnega materiala (tulcev in kartona) izdelali pisane rožice in čebelice.

Drugošolci smo EKO dan smo začeli z EKO pravljico Kako čudoviti travnik!. Učenci so povzeli nauk zgodbe in ugotovili, da ni pametno onesnaževati našega okolja. Zato smo, po predhodnem dogovoru, prinesli rabljene tetrapake in jih uporabili pri našemu izdelovanju bralnega kazala. Učenci so izrezali del tetrapaka, ga oblepili s papirjem, ter nanj narisali glavnega junaka svoje najljubše knjige. Po malici smo si ogledali predstavo otrok iz vrtca. Tudi te predstave so imele EKO vsebino. Sledil je pogovor o naukih zgodbe. Potem smo odšli še okoli šole in pobrali odpadke, ter očistili okolico šole. Za zaključek EKO dneva pa smo si ogledali še razstavo EKO izdelkov ostalih učencev. Tako smo preživeli prijeten in zanimiv EKO dan.  Učiteljica Nada Fajfar z učenci.

Tretješolci smo iz žagovine in stare nogavice naredili možička Pšenička. Na vrh smo posejali pšenico in jo zalili z vodo. Zdaj bomo nestrpno čakali, da možičku zrastejo lasje.

Četrtošolci smo tokrat namesto v trgovino zavili kar v naš razred in ustvarili prelepe likovne umetnije. Z naravnimi barvami (koprive, kava in šipek) smo pobarvali in porisali naše majice. Dobili smo neverjetne umetnije na katere smo zelo ponosni.

Petošolci smo izdelovali družabne igre iz odpadnega materiala in pisali sončne misli – življenjske modrosti.

Sedaj bomo lahko med odmori igrali Activity, Človek ne jezi se, Lov na skriti zaklad, Spomin, Bingo in še ostale zanimive igre. Ko pa bomo stopali po šolskih hodnikih, nas bodo sončne misli, ki so prilepljene na stene hodnikov, spominjale no to, kaj v življenju je resnično pomembno.

Velenje je modernistično vrtno mesto – mesto sredi zelenja. Zdi se, da so stanovanjski in poslovni objekti položeni na zelenice, med grmičevje in drevesa. Drevesa so pomemben element urbanih okolij, saj izboljšujejo kvaliteto življenja, dajejo občutek sproščenosti in ugodja, so medgeneracijska vez in ne nazadnje naša vez z naravo.«    (Povzeto po 50 dreves Velenja, N. Dolejši in B. Pajk)

Šestošolci smo sončen eko dan preživeli v Sončnem parku, kjer je veliko izjemnih dreves, ki so predstavljena v knjižici 50 dreves Velenja. Razdelili smo se  v 4 skupine po 12 učencev. Vsak učenec je dobil fotografiji dveh različnih dreves in zemljevid Sončnega parka z drevesi in naše skupno popotovanje oz. raziskovanje se je pričelo. Seveda ni bilo tako enostavno najti dreves, ki smo jih iskali. Primerjali smo fotografijo, opazovali drevo in ko smo bili prepričani, da je drevo pravo, smo prisluhnili učencu, ki je prebral tekst, ki je sporočal zanimivosti o drevesu, misel, vlogo drevesa v ljudskem izročilu ipd.  Ime drevesa smo si  poskušali tudi zapomniti, saj smo za mnoga drevesa slišali in jih tudi videli prvič, kot na primer: japonska sofora, metasekvoja (živi fosil), navadna ameriška duglazija (mmm, kako je imela okusne iglice), ameriški klek, kavkaški krilati oreškar, kalifornijska kalocedra, ameriški ambrovec (njegovi listi so kot zvezde) …  Občudovali smo veje vrbe žalujke, ki so se nam kar ponujale za gugalnico, vonjali cvetove japonske magnolije, ki cveti, ko pretežen del narave še ni ozelenel, kavkaški krilati oreškar, ki ima več debel, pa nam je prebudil spomine na vrtec, saj smo kot vrtčevski otroci  po njem plezali in posedali in tudi tokrat nas je vabil v svoj objem. Uh, kako ga je bilo  prijetno zopet potipati, se nasloniti nanj, ga objeti in za trenutek na njem posedeti!

V Sončnem parku smo se dopoldan poklonili 24 drevesom, jih objemali s pogledom in rokami, fotografirali ter se naučili, da je park poln čudovite žive narave. Kadarkoli nas bo pot popeljala v ta predel Velenja, se bomo spomnili tega današnjega, lepo preživetega dne.

Sedmošolci smo delali namizna stojala, stenska stojala in ptičje krmilnice iz kartona ter lepenke. Vsak učenec je prinesel večje število različno velikih škatel. Razdelili smo se v štiri skupine in delali svoje izdelke. Navodila sta nam dali učiteljici, načrte pa smo dobili na listih, kjer so bile tudi slike, po katerih smo se zgledovali. Na koncu smo izdelke še okrasili in jih izbrali za razstavo v avli šole.

Jernej Drobež


Osmošolci
preživeli dopoldan tako, da smo odšli na Mic, kjer smo spoznavali nam, do sedaj, še dokaj neznana področja življenjskega ustvarjanja.

Spoznali smo CMC struženje, bili smo v učilnici z različnimi varilnimi aparati in navadnimi obdelovalnimi stroji.

Zelo je bilo zanimivo v mehanični delavnici, kjer smo opazovali, kako se zamenja pnevmatika, slišali, kako poteka servis avtomobila oziroma tehnični pregled.

Izvedeli in videli smo tudi, kako lahko z laserskim rezanjem obdelujejo veliko materialov.

Bilo je zanimivo, poučno, še posebej za tiste učence, ki menijo, da bodo šolanje nadaljevali prav na Mic-u.


Devetošolci so na eko dnevu delali v 6 skupinah:

 – Skupina fantov je bila vključena v kuharsko skupino. V njej so pripravili 5 jedi: čemaževo juho, zelenjavno lazanjo, slano zelenjavno pito, njoke z zelenjavo in 4 siri ter ruladice iz listnatega testa. Po končanem kuhanju so pripravili razstavo in degustacijo jedi za sošolce.

 – Druga skupina deklet je v kemijski skupini pripravljala eko kozmetiko. Ob koncu so tudi dekleta pripravila razstavo izdelkov na avli šole.

 – Ostale 4 skupine učencev so  bile vključene v  delavnice, ki so jih izvajale dijakinje srednje zdravstvene šole iz Celja.

 V eni delavnici so fantje spoznavali osnove prve pomoči. Delali so vaje oživljanja na lutki.

V drugi delavnici so jih dijakinje seznanile z nevarnostmi pirsinga in trajnega tetoviranja. Roke so jim okrasile z nenevarnimi tatooji, ki jih bodo lahko neboleče odstranili.

Učenke so z dijakinjami spoznavale tipe kože in se urile v pravilih estetskega ličenja in urejanja rok in nohtov.

Oglejte si še Galerijo slik.

Dostopnost